نحوه مقابله با ضربه قوچ | ضربه قوچ در مقیاس کوچک

ضربه قوچ -سرین فلز

اگر در جهت مقابله با ضربه قوچ (چکش کاری آب) و اثرات آن مقاومت می کنید و منتظر رفع شدن آن هستید، در اینجا چند توصیه مهم برای شما وجود دارد در حالی که ممکن است روزها، هفته‌ها و حتی سال‌ها با آن کنار بیایید، در نهایت تمام آن صدا زدن، کوبیدن و چکش زدن نتایج نسبتاً قابل پیش‌بینی خواهد داشت .(فاجعه در اتصالات لوله کشی و تجهیزات صنعتی)

بنابراین بیایید با 8 روش به رفع مشکل ضربه قوچ بپردازیم و به شما نشان دهیم که چگونه ضربه قوچ را در کارخانه و یا هر سیستم لوله کشی (لوله کشی خانگی) خود تعمیر کنید.

ضربه قوچ -سرین فلز

1. آیا کیسه های هوا مشکل دارند؟

مسئله دیگری که می تواند صدای کوبیدن مشابهی ایجاد کند، در واقع حباب های هوا در لوله های شما است. اگر صدا درست زمانی که آن شیرها را باز می کنید شروع می شود، احتمالاً کیسه های هوا مقصر هستند. بنابراین این تعمیر ضربه قوچ شامل شروع از شیرهای نزدیک به کنتور است و همه آنها را یکی یکی بچرخانید.سپس همه آنها را به ترتیب معکوس خاموش کنید. این به طور بالقوه می تواند حباب های هوا را در لوله های شما آزاد کند.

2. شیرها را تا نیمه ببندید.

این روش واقعاً یک راه حل طولانی مدت برای مشکلات ضربه قوچ نیست، اما قبل از اینکه به درستی رفع شود ارزش امتحان کردن را دارد. ضربه قوچ به خاطردستگاه هایی که جریان ناگهانی آب را نیاز دارند(در مقیاس کوچک و خانگی مانند ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی) معمولاً ایجاد می شود زیرا دریچه های قطع کننده خیلی سریع بسته می شوند. بنابراین سعی کنید این شیرهای ورودی را فقط در حالت نیمه راه بچرخانید.

3. اتصالات ورودی را تعویض کنید.

برای همین وسایل مشکل ساز، ممکن است بتوان لوله ها را برای اتصالات ورودی با لوله های های عریض تر تعویض کرد.

 

4.کنترلرهای ضربه قوچ را نصب کنید.

این سیستم های کوچک و جالب را که می‌توان از هر فروشگاه سخت‌افزاری خوب خریداری کرد، در خروجی آب سرد نصب می‌شوند. آنها می توانند ضربه قوچ را در جایی که چندین وسیله به یک شیر متصل می شود حل کنند.

 

5.جهت مقابله با ضربه قوچ لوله را محکم کنید.

اگر می‌توانید لوله آب پر سروصدا را که همیشه مقصر اصلی ضربه قوچ است پیدا کنید، ببینید آیا می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید، بررسی کنید که شل است یا خیر، و سعی کنید آن را محکم کنید.

 

6. شیر محدود کننده فشار را نصب کنید.

اگر فشار بالای آب باعث مشکل شما شده است، لوله کش های متخصص شما می تواند یک شیر محدود کننده فشار را روی کنتور آب نصب کند.

 

7. شیرهای مختلف را نصب کنید.

اغلب، ضربه قوچ (چکش کاری آب) توسط این شیرهای مخلوط کن جدید و مدرن ایجاد می شود که آب را فوراً با یک تلنگر قطع می کند. جایگزین کردن آنها با شیرهای با بسته شدن نرم می تواند مشکل را حل کند.

 

8.با کارشناسان لوله کش تماس بگیرید.

بعد از انجام موارد فوق ضربه قوچ هنوز شما را اذیت می کند؟ بهترین و ساده ترین تعمیر مقابله با ضربه قوچ این است که با متخصصان لوله کشی ما در این قسمت تماس بگیرید. همانطور که متوجه شده اید، طیف وسیعی از چیزها وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد ضربه قوچ شود، و بنابراین طیف وسیعی از تکنیک های اغلب پیچیده برای نحوه تشخیص و نحوه متوقف کردن ضربه قوچ نیز وجود دارد که توسط کارشناسان ما انجام می گردد.

 

ضربه قوچ (چکش کاری آب)

منبع : GoldCost PLUMBING

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *